Logo Fysio Veenhoven

Fysio Punt Zuid

nekklachten fysiotherapie

Nekklachten

Nekklachten, pijn in de nek bij draaien, hoofdpijn of uitstralende pijn naar arm? Hebben we allemaal wel eens last van. Het dagelijks leven kan hierdoor flink gehinderd worden. Meestal is er niets ernstigs aan de hand, kan wel erg vervelend zijn en soms is verzuim op het werk het gevolg.

Preventie in de vorm van ontspanning, sporten en veel bewegen is heel belangrijk. Als de klachten er eenmaal zijn kan het gewenst of noodzakelijk zijn om een fysiotherapeut  of manueel therapeut te bezoeken.

Acute nekpijn, stijve nek, zonder uitstraling zal meestal snel (binnen max. 2 weken) herstellen als men maar binnen de persoonlijke grenzen blijft bewegen.
Fysiotherapie en/of manuele therapie kan hierbij het herstel wel bespoedigen of ondersteunen.
Bij nekpijn met uitstraling (o.a. hernia) of chronische nekklachten (> 3 maanden) is het zeker raadzaam om een
fysiotherapeut of manueel therapeut te bezoeken.

manuele therapie nek

Behandeling fysio- en manuele therapie

Bij Fysio Veenhoven, fysiotherapie in Amsterdam Zuid, kunt u snel terecht. Mét of zonder verwijzing.
Na de intake en onderzoek, waarbij we vooral de oorzaak van de nekklachten proberen te achterhalen geven we u een uitleg van het probleem. We starten snel met
manuele therapie en/of fysiotherapie. Een belangrijk deel van de behandeling zal tevens bestaan uit oefentherapie (ook huiswerkoefeningen) en m.n. ook ontspanningsoefeningen en houdings advies. Alles in overleg zodat ook ú tevreden zult zijn.

Werkplek advies

Fysio Veenhoven, Fysiotherapie Amsterdam Zuid, kan u in de praktijk, op het werk of thuis een werkplekadvies geven. Instellingen van stoel, tafel, bureau en PC/laptop zijn erg belangrjk. Daarnaast is (ontspannen) gebruik van al deze middelen minstens net zo belangrijk. Advisering over het gebruik zal persoonlijk moeten gebeuren, niemand is gelijk. Denk hierbij aan houding, stressfactoren, beperking, lengte etc.