Logo Fysio Veenhoven

Rugklachten en fysiotherapie of manuele therapie in Amsterdam Zuid

Kom naar Fysio Punt Zuid, voorheen Fysio Veenhoven

Rugklachten vormen een groot probleem in Nederland. Naast de pijn en stijfheid waardoor het dagelijks leven soms lastig en vervelend is, is er een veel verzuim op het werk.
Preventie in de vorm van ontspanning, sporten en veel bewegen is heel belangrijk. Als de klachten er eenmaal zijn kan het gewenst of noodzakelijk zijn om een
fysiotherapeut  of manueel therapeut te bezoeken.
Acute rugpijn als "spit" zonder uitstraling zal meestal snel (binnen max. 2 weken) herstellen als men maar binnen de persoonlijke grenzen blijft bewegen.

Fysiotherapie en/of manuele therapie kan hierbij het herstel wel bespoedigen of ondersteunen. Bij rugpijn met uitstraling o.a. hernia of chronische rugklachten (> 3 maanden) is het zeker raadzaam om een fysiotherapeut of manueel therapeut te bezoeken.

manuele therapie bij lage rugpijn oefentherapie in de oefenzaal rotatieoefeningen

Behandeling rugklachten

Bij Fysio Veenhoven, fysiotherapie in Amsterdam Zuid, kunt u snel terecht. Mét en zonder verwijzing.
Na de intake en onderzoek, waarbij we vooral de oorzaak van de rugklachten proberen te achterhalen geven we u een uitleg van het probleem. We starten snel met
manuele therapie en/of fysiotherapie. Een belangrijk deel van de behandeling zal tevens bestaan uit oefentherapie (ook huiswerkoefeningen) en advies. Verder zullen we in onze moderne oefenzaal een trainingsprogramma opbouwen om de algehele belastbaarheid te verbeteren. Alles in overleg zodat ook ú tevreden zult zijn.

Rugactief onderzoek

Fysio Veenhoven, Fysiotherapie Amsterdam Zuid, werkt mee aan het wetenschappelijk Rugactief  onderzoek van het VUmc. Hebt u rugklachten en wilt u meer informatie: www.rugactief.nl